King Britt

King Britt on mees, kes on väiksest peale elanud muusika keskel. Seda on kuulda tema loomingust. Ta on muusikafänn. Selle all mõtleme inimest, kellel meeldib MUUSIKA – kõik hea muusika, mitte ainult üks kindel stiil. Ja uskuge meid – kui ütleme, et sellised inimesed loovad ka ise huvitavat ja mitmekülgset muusikat. Hiphop.ee kohtus King Brittiga Aprillis Jazzkaar-festivali ajal, just siis kui oli ilmunud tema “Adventures In Lo-Fi” album. Järgnevalt sellest plaadist, lapsepõlvest, stuudiotehnikast, hiphopi ajaloost ja lihtsalt MUUSIKAST. Enne intervjuud vaatasime muideks veepalli :)

Sa oled oma karjääri jooksul väga mitmeid erinevaid stiile viljelenud. Milline neist on sinu jaoks kõige tähtsam ja hingelähedasem?

Mis puutub produktsiooni, siis esmatähtis on alati kvaliteet. Ma ei soovi anda välja asju, millel on minu nimi ja mis ei ole head. Teiseks – ma pean mõistma mida ma teen. Ma pean olema inspireeritud. Kui ma remiksin või produtseerin kellegi jaoks siis ma pean mõistma mida antud artist teeb ja tema peab mõistma mind. Muidu koostöö lihtsalt ei toimi. Ja plaate mängides saab näha kuidas publik reageerib teatud asjade peale. See aitab muusika loomisele tohutult kaasa.

Kuivõrd erinev on Sinu lähenemine erinevatele muusikastiilidele. Näiteks kas sa teed midagi teisiti kui sa näiteks toodad house’i?

Põhiliselt lähtun ma tundest. Produtseerimise mõttes on mu graafik küllaltki karmilt paika pandud. Ma püüan oma projektid võimalikult lahus hoida. Mõningane põrkumine toimus Adventures in Lo Fi ja Ova Funke, mis on mu üks afrofunk projekt, puhul. Aga see oli päris lahe, sest baas oli suhteliselt sarnane. Aga muidu on mul siiski väga range graafik. Ma lähenen house muusikale teatud moel – ma otsin kõigepealt teatud sounde ja soojust. Hiphopi puhul alustan ma rütmist.

Nii et sellist asja ei ole, et alustad hiphopi lugu, mis areneb hoopis millekski muuks?

Mõnikord. Ükskord tegin ühte Scuba träkki ja sellest kujunes hoopis välja lugu koos Bahamadiaga – Transcend. Ma niisama jamasin mingite soundidega. Ja lugu, mis algselt pidi olema sootuks midagi muud, arenes väga heaks hiphop-tempoga looks. Nii et jah, mõnikord areneb mõnest asjast hoopis midagi muud.

Mida sa kasutad muusika loomiseks?

MPC 2000XL – mu kallike! Lisaks kasutan Logic Audio Platinum 6-e, palju efektiplokke, Moog süntesaatorid, Rolandi JX3P ja AP, kontrollerid – ühesõnaga palju asju, mida ma olen lapsest saati kogunud. Alustasin umbes 9-ndas klassis. Mulle meeldis toona tohutult Kraftwerk ja muu selle aja elektrooniline kama.

Philadelphia on linn millel on muljetavaldav muusikaline taust. Sa oled ise samast linnast pärit. Kes konkreetselt on sealt Sind mõjutanud?

Ma kasvasin üles Philadelphia souli ja jazziga. Mu ema on suur jazzifänn nii et ma kasvasin üles kuulates Art Blakeyt, Coltrane’i, Horace Silverit ning teisi Philadelphia jazzmuusikuid. Ja loomulikult Sun-Ra-d. Me käisime tema pool külas kui ma olin umbes viie aastane. Siis tema muusika mulle ei meeldinud, kuid praegu küll. Souli poole pealt kindlasti Gamble & Huff. Nemad põhimõtteliselt rajasid kogu niinimetatud philly-soundi ja nad on asjad meie jaoks küllaltki raskeks teinud, kuna nad tegid lihtsalt niivõrd head muusikat, et me ei saa kuidagi moodi kehvemalt esineda. Muusika, mis me teeme, peab olema hea, sest enne meid on ehitatud niivõrd tugev põhi. Me peame jätkama traditsioone.

Okei, mis on Sinu side Digable Planetsiga?

Ma olin Digable Planetsi DJ 3 aastat. Ma kohtusin Butterfly-ga, kes teeb ka Adventures In Lo Fi peal kaasa Cherrywine’i nime all, 1990. aastal Philadelphia Tower Recordsis, kus ma toona töötasin. Just see aeg tegi ta Digable Planetsi demosid ning ma aitasin neid õigetele inimestele toimetada. Lõpuks said nad diili ning Butterfly palus mul bändiga ühineda. Ma keeldusin, kuna ma tegin parasjagu koostööd Josh Winkiga – house’i. Ma ei tahtnud eriti olla hiphop-bändis, ringi reisida ja nii edasi. Kuid aasta hiljem läksid nad maailmaturneele ja palusid mind kaasa dj-na. Ma olin kohe et – jaa, see oleks lahe! Päris hea kogemus – reisida 2 aastat, saada osakeseks ajaloost ja selle käigus ka afterpartysid pidada. Lõpuks aga ma lahkusin ja panin aluse Ovum Recordsile koos Josh Winkiga.

Aga nüüd, kui on suur taasühinemiste aeg: näiteks A Tribe Called Quest tuleb väidetavalt uuesti kokku. Kas Digable Planetsil pole mingeid tulevikuplaane?

Butterfly-l on uus bänd – Cherrywine. Talle meeldib rock’n’roll. Tähendab, ta teeb ikkagi hiphoppi, kuid tugevate rocki mõjutustega. Album ilmub tõenäoliselt maikuus (märkus: intervjuu toimus 2003. aasta aprillis). Pisut eelmaitset peaks saama ka minu albumi pealt – me tegime koos ühe loo. Ladybugil tuleb samuti plaat välja. Põhiliselt sisaldab see bossanova mõjutustega hiphopi. Kui te suudate ette kujutada täiuslikku suveplaati, siis Ladybugi album peaks just selline olema. Ja Cee-Knowledge produtseerib paljusid Philadelphia artiste, näiteks 5Deezi, sooloasjadest andis ta äsja välja töötluse Sun-Ra “Spaces To Place” loost.

Adventures In Lo-Fi?

Mu uus album. Ilmus BBE/Rapsteri alt märtsis. Plaadil läheb päris hästi. Kaasa teevad Bahamadia, Cherrywine, De La Soul, Madlib Quasimoto-na, Grand Agent.. Lihtsalt mu sõbrad – saime kokku ja tegime muusikat. Selles mõttes on minu jaoks tegemist vahva plaadiga, et ma sain naasta oma juurte juurde ning lisada midagi uut sellele mis praegu hiphopis toimub. Ajastus on ka päris hea kuna hiphopis toimub praegu niivõrd palju – näiteks Commoni uus plaat(Electric Circus). Adventures In Lo-Fi peaks umbes sama teema alla minema.

BBE?

BBE on pomm! Jazzy Jeff, Jay Dilla, Marley Marl, Pete Rock – ahjaa – Pete Rockil on uus tulemas! Veel tasub oodata kama Freddie Foxxx-ilt, Larry Gold-ilt, Meshell Ndegeochellolt. BBE on võrratu firma, mis aina kasvab ja kasvab. Ma olen väga rõõmus, et saan sellest osa olla..

Ma kujutan ette, et Sul on tonnide kaupa plaate. Kas sa üldse enam plaadipoodides käid?

Oo jaa! Iga nädal. Nüüd jälle, sest üksvahe esiteks sai mul ruum otsa – mul lihtsalt ei olnud enam plaate kuhugi panna ja teiseks – mul ei olnud raha ning ma pidin ostma tehnikat, mul on kontor ja töötajad ja selline värk. Aga nüüd ma olen tagasi tuhnimas. Ma olen uusi kohtigi leidnud. Mina, Kenny Dope ja Rich Medina käisime Jerseys ja leidsime hulgaliselt pärle. Ma ei saa neid kahjuks piisavalt palju mängida. Vähemalt mitte niipalju kui ma tahaks, aga ma tahaks millalgi mängida terve õhtu läbi vana funki ja souli. Võib-olla varsti..

Milline DJ sa muidu oled?

Kõige tähtsam on muusika. Ma ei ole hea scratchija. Ma olen rohkem miksija ja meeleolulooja. Hiphopi puhul mängin ma nii uut kui vana. Uuega “harid” rahvast ja vanaga tekitad äratundmisrõõmu. Ma üritan mängida palju erinevat muusikat, mitte ainult hiphopi. Ma mängin house’i, broken beati, technot, souli – kõike seda ühes setis. Seoses selle BBE tuuriga saan mängida erinevaid stiile nagu eile õhtulgi siin Privé klubis.

Midagi lõpetuseks?

Laske positiivsetel vibratsioonidel voolata. Teil on siin Eestis hea scene – teil on jazzfestivalid, palju häid artiste. Toetage neid. Teil on siin uskumatut talenti – näiteks Rulers Of The Deep – vaadake siis, et te nende plaate ostate!